Reinier Blijleven
Reinier Blijleven inspireert leiders en teams wereldwijd met praktische strategieën, persoonlijke verhalen en humor, gericht op duurzame groei en het overwinnen van blokkades.
Bij goed ondernemerschap draait alles om het creëren van waarde voor klanten, en klantgerichtheid is de sleutel tot succes. Een klantgerichte aanpak zorgt ervoor dat ondernemers de behoeften en wensen van hun doelgroep begrijpen en producten of diensten leveren die aan die behoeften voldoen. Het is dus niet voor niets dat experts zeggen dat uitstekende klantenservice zo cruciaal is voor ondernemers om hun bedrijf naar een hoger niveau te kunnen tillen.
Als ondernemer heb je waarschijnlijk je hart en ziel gestoken in het vanaf de grond opbouwen van jouw organisatie. Maar hoe goed de producten of diensten die je aanbiedt ook zijn, ze zijn slechts een deel van het geheel. Vraag je je nu af wat het andere deel is? Dat is het bieden van eersteklas service om zo een blijvende indruk op klanten achter te laten waardoor je er verzekerd van kunt zijn dat ze terugkomen voor meer. In de huidige competitieve markt kan uitzonderlijke klantenservice de doorslaggevende factor zijn waarin jouw bedrijf zich onderscheidt van de rest. Het goede nieuws is dat je klantgerichtheid kunt verbeteren door effectieve strategieën te creëren. Dat kan onder meer door een spreker ondernemen en klantgerichtheid in te huren die je als individu of ondernemer laat beleven hoe je meer begrip krijgt voor zulke strategieën.
Hoe een klant service ervaart, speelt een hele grote rol bij de bepaling of hij klant zal blijven. Als een klant zijn ervaring met jouw bedrijf als positief ervaart, dan is de kans veel groter dat hij of zij trouw zal blijven om zaken met je te doen. Aan de andere kant zullen klanten die niet tevreden zijn hun zaken, zonder daar lang over na te denken, ergens anders onder brengen. Het is niet simpeler uit te leggen. Door je duidelijk te focussen op klantgerichtheid en service, laat je klanten en medewerkers duidelijk zien dat je als ondernemer de klantenservice als prioriteit stelt. Een spreker klantgerichtheid en ondernemen zal tijdens een lezing perfect uit de doeken kunnen doen hoe dat helpt bij het opbouwen van vertrouwen en het onderhouden van langdurige relaties met klanten. Zoals je ziet, heeft klantgerichtheid een grote impact op de manier waarop je jouw bedrijf ondernemend de toekomst in leidt.
Niet voor niets kijken klanten tegenwoordig nog beter naar de manier waarop ondernemers te werk gaan en zijn verwachtingen hoger dan ooit. Ze vergelijken elk merk met de gemakkelijke, snelle en gepersonaliseerde ervaringen die ze krijgen van de beste bedrijven. Een grote groep ondernemers denkt al snel dat ze uitstekende service bieden, maar vaak denkt slechts een klein percentage klanten daar hetzelfde over. Maak die fout dus niet en laat je als ondernemer of individu voorlichten en scholen door te luisteren naar een spreker klantgerichtheid en ondernemen. Aan de hand van voorbeelden uit de praktijk en getoetste vaardigheden leer je hoe je het percentage tevreden klanten op een positieve manier kunt beïnvloeden.
Reinier Blijleven inspireert leiders en teams wereldwijd met praktische strategieën, persoonlijke verhalen en humor, gericht op duurzame groei en het overwinnen van blokkades.
Laura de la Mar inspireert bedrijven om gastvrijheid en klantgerichtheid in hun DNA te verankeren, met praktische inzichten in gastvrij leiderschap en cultuurverandering.
Ansjel van Brakel inspireert met krachtige inzichten over drive en flow, motiveert actie en biedt praktische handvatten voor meer werkgeluk en persoonlijke impact.
Ron Offerman inspireert ondernemers met mensgerichte coaching, gericht op duurzame groei, verbinding en resultaat door praktisch leiderschap en diepgaande inzichten.
Inspirerend spreker en bestseller auteur Jaap Bressers maakt met humor en persoonlijke verhalen de kracht van kleine gebaren voelbaar en impactvol.
Leer de essentie van jouw bedrijf om te zetten in inspirerende verhalen die klanten binden en jouw merk versterken.
Beheers je spreekangst en leer overtuigend presenteren met zelfvertrouwen, effectieve lichaamstaal, en krachtige storytelling.
Versterk je communicatie door bewustwording van lichaamstaal en leer effectief te communiceren met je houding, gebaren en uitdrukkingen.